Koordynacja

1.  Rzuć i złap

Zawodnik staje za końcową linią. Tuż za linią końcową (w korcie) ustawiamy dwa pachołki w różnych kolorach w odległości ok. 2 m jeden od drugiego. Trener staje ok. 3-3,5 m przed pachołkami z koszem piłek. Podrzuca od dołu piłkę, tak aby odbiła się ok. 1,5 m pośrodku przed pachołkami. Podrzucając piłkę trener podaje kolor pachołka, który zawodnik ma obiec, aby złapać piłkę przed drugim odbiciem. Po złapaniu piłki, zawodnik jak najszybciej wraca na pozycję wyjściową. Należy pamiętać, aby utrzymać wysokie tempo ćwiczenia.

2. Rzuć i złap II

Dwóch zawodników staje naprzeciwko siebie w odległości ok. 5 m jeden od drugiego. Jeden z nich ma w każdym ręku po piłce. Na komendę rzuca jednocześnie obie piłki w kierunku partnera (od dołu, aby się odbiły w połowie odległości przed partnerem), który ma za zadanie je złapać zanim odbiją się drugi raz.

Bardzo dobre ćwiczenie na koordynację wzrokowo-ruchową.

  • Rankingi ATP i WTA

    Rankingi ATP i WTA
  • Graj w debla…lepiej!

  • Budowa rakiety